راه های دریافت کد تایید تلگرام
راه های دریافت کد تایید تلگرام


تلگرام اولین بار توسط دو برادر برنامه نویس به نام های پاول دورف و نیکولای دورف برای نصب بر روی سیستم عامل های اندروید، iOS و ویندوز نوشته شد. این پیام رسان محبوب قابلیت ارسال و دریافت صدا، عکس، فیلم و موسیقی را دارد و با وجود گسترش سایر پیام رسان ها، همچنان رتبه اول را در بین اپلیکیشن های مشابه دارد. در این مقاله به توضیح کد تایید تلگرام و آموزش دریافت آن می پردازیم. همچنین راه حل هایی را برای برخی از مشکلات رایجی که کاربران در این زمینه با آن مواجه هستند توضیح خواهیم داد. برای دانلود برنامه اندروید تلگرام تا انتها همراه باشید.



کد تایید تلگرام چیست؟

استفاده از پیام رسان تلگرام به دلیل کاربری آسان و کارایی بالا باعث شده تا بسیاری از کاربران در نصب و راه اندازی آن با مشکل مواجه نشوند. پس از نصب برای اجرای برنامه لازم است کد تایید تلگرام مخصوص آدرس IP هر کاربر را وارد کنید. این کار با وارد کردن شماره تلفن همراه و دریافت پیام یا پیامک با کد فعال سازی 5 رقمی از سرور تلگرام انجام می شود. دلیل ارسال این کد فعال سازی پیام رسان، اطمینان از واقعی بودن کاربر تلگرام و همچنین افزایش امنیت حساب کاربری در تلگرام است و در این صورت هیچکس به جز صاحب خط امکان دسترسی به آن را نخواهد داشت. یک حساب کاربری ایجاد کنید. به طور کلی اگر این کد را به صورت پیامک دریافت نکردید، باید ۲ دقیقه صبر کنید تا کد فعال سازی تلگرام از طریق تماس صوتی برای شما ارسال شود. دانلود تلگرام اصلی با لینک مستقیم .  کد مربوطه به عنوان شماره در تماس صوتی ذکر می شود و باید آن را به خاطر بسپارید یا یادداشت کنید و سپس در تلگرام وارد کنید. توجه داشته باشید شماره تلفن خود را با کد ایرانی (98+) و بدون صفر وارد کنید. اگر شماره را اشتباه وارد کرده اید، روی گزینه شماره اشتباه ضربه بزنید و عدد صحیح را وارد کنید. علاوه بر این، هر بار که از تلگرام خارج می شوید، یک کد فعال سازی برای ورود به برنامه برای شما ارسال می شود و تنها با وارد کردن این کد می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.


نحوه دریافت کد تایید برای تلگرام

همانطور که می دانید تلگرام دارای چندین نسخه از جمله تلگرام برای دسکتاپ، تلگرام برای موبایل و تلگرام برای وب می باشد که برای دسترسی به هر یک از آنها نیاز به کد تایید ارسال شده توسط تلگرام (کد تایید تلگرام) دارید. این کد فعال سازی را می توان به صورت پیامک به شماره تلفن همراه ثبت شده در اکانت تلگرام شما ارسال کرد. اما به صورت پیش فرض کد تایید تلگرام به اکانت تلگرام شما ارسال می شود. به عنوان مثال، اگر می خواهید از تلگرام در وب استفاده کنید و از قبل یک حساب کاربری در گوشی خود دارید، کد دسترسی نسخه تحت وب اکانت تلگرام شما به نسخه نصب شده روی گوشی شما ارسال می شود.

دریافت کد تلفن از طریق پیامک

برای دریافت شماره تلگرام مراحل زیر را انجام دهید:

1 وقتی وارد تلگرام شدید، کد کشور و شماره تلفن خود را (بدون صفر) وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

2. سپس گزینه ارسال با پیامک را برای تلگرام انتخاب کنید تا کد تایید به صورت پیامکی ارسال شود.

دریافت کد تلگرام از طریق پیامک.

3 در نهایت پیام زیر نمایش داده می شود:

ما یک کد از طریق پیامک برای شما ارسال کرده ایم. آن را در زیر وارد کنید

دریافت کد تایید تلگرام از طریق پیامک

در این صورت پیامکی با کد برای شما ارسال شده است و می توانید کد دریافتی را وارد کرده و وارد تلگرام شوید.

شماره تلگرام خود را از طریق ایمیل دریافت کنید

اگر برنامه یا برنامه تلگرام را حذف نصب کنید، آن را مجددا راه اندازی کنید و کد تلگرام را برای فعال سازی تلگرام دریافت کنید، می توانید کد را از طریق ایمیل بازنشانی کنید. برای این کار موارد زیر را انجام دهید:

1 به تنظیمات تلگرام بروید و Privacy & Security را انتخاب کنید.

دریافت کد تلگرام از طریق ایمیل

2 سپس رمز عبور مورد نظر را که می تواند حاوی اعداد و حروف باشد را برای تایید و بازیابی وارد کنید.

3. گزینه تایید دو مرحله ای را انتخاب کنید.

کد تایید تلگرام را از طریق ایمیل دریافت کنید

4 گزینه تنظیم رمز عبور اضافی را انتخاب کنید، رمز عبور مورد نظر را تایپ کرده و مجدداً در کادر بعدی وارد کنید.

5. رمز عبور نکته مورد نظر خود را تایپ کنید. این کلمه یا عددی است که در صورت فراموشی رمز عبور مورد نظرتان را به شما یادآوری می کند.

6 ایمیلی را که در بالا وارد کردید باز کنید.

7 روی پیوند ارسال شده در ایمیل کلیک کنید.

با این کار رمز دو مرحله ای حساب کاربری شما فعال می شود و می توانید با انجام روش فوق رمز را از طریق ایمیل دریافت کنید.

دریافت کد تلگرام به صورت آنلاین

برای دریافت کد تایید تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

1 ابتدا وب سایت تلگرام را به آدرس www.telegram.org باز کنید.

2. در تب Apps، Telegram Web version را انتخاب کنید.

شماره تلفن همراه و نام کشور خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید تا کد فعال سازی از طریق پیام تلگرام به تلفن همراه شما ارسال شود.

توجه: اگر می خواهید اپلیکیشن تلگرام را از گوشی خود حذف کنید، پس از فعال سازی اکانت تلگرام از طریق تلگرام و ورود به سیستم، صفحه مرورگر را باز نگه دارید و اپلیکیشن را حذف کنید و گوشی خود را تمیز کنید. در این صورت با نصب مجدد تلگرام، کد فعال سازی از طریق وب تلگرام برای شما ارسال می شود و می توانید آن را در صفحه مرورگر خود مشاهده کنید.

مشکل در دریافت کد تلگرام

عدم دریافت کد تلگرام می تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

1 اگر از تلگرام اصلی استفاده می کنید، این اپلیکیشن یک فیلتر است و باید از سوییچ فیلتر استفاده کنید.

2 اگر از تلگرام ایکس استفاده می کنید این برنامه یک فیلتر است و باید از فیلتر استفاده کنید.

3 اگر از موبوگرام استفاده می کنید این برنامه یک فیلتر است و باید از فیلتر شکن استفاده کنید.

4. در صورت استفاده از تلگرام طلایی، ممکن است وقفه های کوتاه مدتی در اتصال به سرور ایجاد شود.

5. اگر از هاتگرام استفاده می کنید ممکن است برای مدتی اتصال به سرور مشکل داشته باشد.

6 مسدود یا بلاک موقت با پیغام Too Many Attempts: اگر شماره شما با فرست، ایرانسل و رایتل باشد و چندین بار اقدام به دریافت کد تایید تلگرام کرده باشید، با این مشکل مواجه هستید و بعد از 24 ساعت این بلوک برداشته می شود. منحل شد

7 با پیام Retry بلاک شده یا برای همیشه مسدود شده است: اگر چندین اکانت با شماره مجازی ایجاد کرده اید، ممکن است شماره شما تحت تاثیر مشکل سرریز شدن شماره تلفن در تلگرام قرار گرفته یا برای همیشه مسدود شود. در این صورت نمی توان برای دریافت کد تایید تلگرام اقدام کرد، اما ترفندهایی برای دور زدن این مشکل وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در این صورت ممکن است از نسخه های غیر رسمی تلگرام که چندان قابل اعتماد نیستند استفاده کنید و تلگرام هیچ مسئولیتی در قبال کاربرانی که از این نسخه ها استفاده می کنند نخواهد داشت. روش کار به این صورت است که ابتدا با راه اندازی این نسخه های غیر رسمی کد فعال سازی تلگرام را دریافت کرده و از آن برای ورود به نسخه اصلی استفاده می کنیم.

8 در صورت بروز مشکل عدم ورود به حساب کاربری به دلیل حذف و نصب مجدد تلگرام، می توانید از راه حل نصب تلگرام در دستگاه دیگری استفاده کنید. ترفند این است که همیشه یک اکانت تلگرام در دو دستگاه (مثلاً رایانه و تلفن همراه) داشته باشید تا اگر تلگرام از هر یک از دستگاه ها حذف شد، بتوانید کد تأیید ارسال شده توسط دستگاه دیگر را تغییر دهید و تلگرام را نصب کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : چک مارکر